هيوا شبكه هيوا شبكه .

هيوا شبكه

دوره پيكربندي سرور HPE

دوره پيكربندي سرور HPE:

 


در كشور ما تقريبا تمامي سازمان ها و شركت ها حداقل از يكي از اين محصولات شركت HP استفاده مي كنند و چنانچه كارشناسان بخواهند اطلاعات دقيق تري در مورد اين تجهيزات داشته باشند، لازم است در دوره هاي آموزشي ويژه ي سرورهاي HP شركت نمايند.


از مهمترين سرور هاي توليد شده ي اين شركت مي توان به موارد زير اشاره نمود:


Proliant Rack Server (DL)
Proliant Blade Servers (BL)
Proliant Tower Servers (ML)
Options & Accessories
Memory, Security, NICS
Industry Standard Operating System
Proliant Scalable (SL)
Storage Products
Virtualization Management Software
Insight Control
System Insight Manager
چنانچه كارشناسي بخواهد در دوره هاي HP خارج از ايران شركت كند؛ به ازاي هر دوره HP، هزينه سنگيني را بايد بپردازد، (گذران دوره SAN 4500 دلار هزينه دارد) و همچنين ثبت نام افراد با مليت ايراني درشركت HP مشكلاتي را دربردارد.

دوره هاي آموزشي HPE در هيوا
دوره آموزشي سرور هاي HPE به صورت آموزش عملي همراه با آموزش آكادميك و مفهومي انجام مي شود. در اين دوره كه به مدت 24 ساعت برگزار مي شود، به دليل اهميت دوره server+ به عنوان پيشنياز اين دوره ، نكات مهم و اساسي مربوط به آن در اين دوره مطرح مي شود تا دانشجو بتواند با دانش كافي اين دوره را سپري كرده و در راه اندازي و نگهداري سرور در مركز داده و اتاق سروري كه در آن مشغول به فعاليت است به درستي عمل نمايد. مباحثي همچون آشنايي با انواع سرورها، آشنايي با قطعات سرور، قراردادن سرور در رك، اسمبل كردن قطعات سرور به صورت عملي، تنظيمات مربوط به ILO، مباحث مربوط به Raid و تنظيم Raid بر روي سرور به صورت عملي و… به صورت كامل مورد بررسي و آموزش داده مي شود.

 

 

ثبت نام در دوره


برچسب: پيكربندي سرور اچ پي، آموزش سرور رشت، دوره شبكه رشت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۵۵:۲۱ توسط:هيوا موضوع: نظرات (0)

نصب و راه اندازي File Server

نصب و راه اندازي File Server 2022
File Server چيست؟


فايل سرور ، سرويسي است كه وظيفه ذخيره سازي و مديريت فايل ها و اطلاعات را برعهده دارد، كه براي كلاينت‌هاي تحت دامين اين امكان را فراهم مي‌كند تا به ظرفيت‌هاي ذخيره‌سازي سرور دسترسي پيدا كنند. كلاينت ها با احراز هويت در فايل سرور مي‌توانند به فايل‌هاي روي اين سرور دسترسي داشته باشند، و بسته به ميزان دسترسي اي كه مدير به آنها مي دهد فايل ‌ها را باز كرده، بنويسند، بخوانند، تغيير دهند، حذف كنند و يا حتي فايل‌هاي خود را روي سرور آپلود كنند.

نصب و راه اندازي File Server 2022
براي نصب و راه اندازي فايل سرور به دو سرويس مجزا نياز داريم، سرويس اول همان Root Forest مي باشد كه دومين كنترلر بر روي آن نصب است و سرويس دوم كه قرار است فايل سرور روي آن نصب و راه اندازي شود.

براي نصب و راه اندازي فايل سرور، بعد از نصب ويندوز سرور وارد Local Server شده و در ابتدا تنظيمات اوليه شامل تنظيمات IP، Time Zone، فايروال و… را انجام مي دهيم و سرويس را به دامين اصلي join مي كنيم و ping دامنه مي گيريم كه مطمئن شويم با Root Forest كانكت مي باشد، سپس Role فايل سرور را بر روي آن نصب مي كنيم. پس با فرض اينكه سرويس دوم را Join به Domain كرده ايم شروع به نصب Role فايل سرور مي كنيم:

ابتدا از منوي Tools گزينه Add Roles and Features را انتخاب مي كنيم يا مطابق تصوير زير گزينه روي گزينه دوم كليك كرده و و وارد پروسه نصب مي شويم.

 

در صفحه Before you begin روي Next كليك مي كنيم.

ادامه مطلب


برچسب: فايل سرور، شبكه كامپيوتري، سرويس فايل، امنيت شبكه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۰:۴۳ توسط:هيوا موضوع: نظرات (0)

ارتقا ويندوز سرور 2019 به 2022 (Upgrade)

ارتقا ويندوز سرور 2019 به 2022 (Upgrade)


Windows Server 2022  جديدترين نسل سيستم عامل ويندوز سرورها مي باشد كه در شهريور ۱۴۰۰ منتشر شد. اين نسخه نيز همانند ويندوز سرور ۲۰۱۹ ، از سيستم عامل با Windows 10 هسته مشتركي دارد . در اين نسخه از سيستم عامل علاوه بر تغييرات ظاهري اندك، بسياري از خطاها رفع شده و داراي قابليت‌هاي جديد، خصوصاً در حوزه امنيت مي‌باشد.

يكي ديگر از تفاوت هاي ويندوز سرور 2022 با ويندوز سرور قبلي يعني ويندوز سرور 2019، از نظر مقياس پذيري اين نسخه مي باشد. سيستم عامل ويندوز سرور 2022 تا 48 ترابايت حافظه ذخيره سازي را پشتيباني مي كند.

در واقع نسخه ويندوز سرور 2022 بر پايه ويندوز سرور 2019 مي باشد و يك به روز رساني سطح بالا براي اين نسخه (2019) محسوب مي‌شود.

علاوه بر ويرايش‌هاي Standard و Datacenter ، در اين نسخه توجه ويژه‌اي به قابليت‌هاي ابري، مخصوصا Azure شده است و ما شاهد يك ويرايش Azure Edition نيز هستيم كه براي اين محيط ابري كاملاً بهينه شده است.

ادامه مطلب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۵:۱۰ توسط:هيوا موضوع: نظرات (0)