هیوا شبکه هیوا شبکه .

هیوا شبکه

اسکن شبکه چیست؟

امروزه ابزارهای اسکن شبکه جایگاه مهمی را در حوزه امنیت شبکه به خود اختصاص داده اند. شما به عنوان یک مدیر شبکه، نباید حفره امنیتی و آسیب‌پذیری ها را در شبکه خود داشته باشید زیرا این امر یک اشتباه تجاری بزرگ است که عواقب پرهزینه و جدی در پی خواهد داشت. اینجاست که Network scan وارد عمل می شود.

اسکن شبکه چیست؟
اسکن شبکه به ارزیابی کامل زیرساخت فناوری اطلاعات یک سازمان برای شناسایی نقاط ضعف و حساسیت های موجود کمک می کند. Network scan به تعیین کمیت خطرات و برنامه ریزی فرآیند اصلاح برای رفع مشکل کمک می کند.

به بیانی دیگر می توان اینطور گفت که پویش شبکه، به استفاده از یک شبکه کامپیوتری برای جمع آوری اطلاعات مربوط به سیستم های محاسباتی اشاره دارد. اسکن شبکه عمدتاً برای ارزیابی امنیتی، نگهداری سیستم و همچنین برای جلوگیری از انجام حملات توسط هکرها استفاده می شود.

به عبارت دیگر، اسکن شبکه برای سلامت شبکه مهم است و همه دستگاه ها، نقاط اتصال، سیستم های فیلتر، میزبان های فعال، انواع سیستم عامل ها و ترافیک شبکه را پوشش می دهد. همچنین شامل اسکن پورت، سنجش TCP در میزبان های فعال، و شناسایی سرویس های UDP و TCP در شبکه ها می شود.

اهداف اسکن شبکه
شناسایی خدمات شبکه UDP و TCP موجود که روی هاست های مورد نظر اجرا می شوند
شناسایی سیستم های فیلتر بین کاربر و میزبان های مورد نظر
تعیین سیستم عامل های مورد استفاده با ارزیابی آدرس های IP
ارزیابی و پیش بینی شماره توالی TCP هاست هدف برای تعیین حمله پیش‌بینی توالی و جعل TCP

 

ادامه مطلب


برچسب: آموزش شبکه+اسکن شبکه+مقالات شبکه،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۷:۳۷ توسط:هیوا موضوع: نظرات (0)